Florence podporuje  
Zpět na přehled aktualit

Aktuality

Jeden z největších distributorů léčiv v ČR GEHE Pharma Praha se mění na ViaPharmu

Datum: 7. 10. 2013
Jeden z největších distributorů léčiv v ČR GEHE Pharma Praha se mění na ViaPharmu

Společnost GEHE Pharma Praha s.r.o. se od října 2013 přejmenovala na ViaPharma s.r.o. Na konci roku 2012 proběhla akvizice společnosti GEHE Pharma Praha s.r.o. česko-slovenskou investiční skupinou Penta Investments. Tato změna sebou přinesla řadu očekávání i závazků, mezi kterými byla i závazná povinnost do jednoho roku změnit název společnosti. Společnost  ViaPharma s.r.o. tak navazuje na činnost společnosti GEHE Pharma Praha s.r.o. a dále ji rozvíjí.

Společnost  ViaPharma s.r.o. se řadí mezi přední velkodistributory léčiv na tuzemském trhu a za období posledního roku významně posílila svoji pozici jak v segmentu veřejných, tak nemocničních lékáren. Na území ČR provozuje tři moderní distribuční centra: v Praze, v Brně a Ostravě s více než 250 zaměstnanci. Její centrála se nachází v Praze na Smíchově. Díky skladovým prostorám vybavených nejmodernější technologií poskytuje ViaPharma lékárnám kompletní dodavatelský servis a snaží se být pro lékárny nejen spolehlivým dodavatelem, ale i preferovaným partnerem. Vedle role klasického farmaceutického velkodistributora určuje ViaPharma v tomto odvětví i nové směry vývoje na trhu. Společným cílem je pokrývat specifické a aktuální potřeby lékárenského segmentu, mezi které patří: posílení efektivního řízení a finančního zdraví, získání dlouhodobé konkurenční výhody v soutěži o pacienta, úspěšná motivace personálu. Klíčovými nástroji jak tyto cíle naplnit, mimo vysoké servisní kvality logistiky, jsou např. efektivní a cílený „Category Management“ nebo účelná „Finanční optimalizace dodávek“. Společnost zajišťuje logisticko-obchodní servis pro následující zákazníky: vlastní lékárenská síť „Dr.Max“, - lékárenská aliance „A Lékárna“ a ostatní trh veřejných lékáren, - nemocniční obchod. Vývoj trhu směřuje k čím dál silnější a otevřenější soutěživosti, která jen posiluje komerční trend integrace a mění chování a přání našich klíčových zákazníků. Vezmeme-li k tomu v potaz neustálou erozi cen a úhrad a turbulentní regulační změny, jsme vystaveni velkým nárokům jak efektivně využít tržních sil a přetvářet zákaznické potřeby ve společný úspěch. Proto je naším posláním neustálá inovace a synergický přístup ve vytváření opravdu reálných přidaných hodnot a servisu napříč všemi obchodními segmenty našich klíčových zákazníků“ říká k fungování společnosti PharmDr. Michal Krejsta, MBA výkonný ředitel/ jednatel ViaPharma, s.r.o. a zároveň předseda asociace AVEL. V nejbližším období plánuje společnost ViaPharma několik zásadních inovací směrem ke svým obchodním partnerům a koncovým spotřebitelům. Tyto inovace v praxi představují provázání distribučních center s e-farmacií a vybudování zázemí pro zajištění přímých dodávek do ústavních zařízení zdravotní péče nebo sociálních zařízení. Významnou oblastí, kterou bude společnost ViaPharma rozvíjet je budování bezpečných distribučních kanálů. Dále bude vytvářet centrální zázemí pro přípravu individuálně vyráběných léčivých přípravků a budovat tréninkové centrum managementu lékárny a lékárenské péče. V rámci optimalizace využití distribučních center a zvýšení produktivity dojde ke změně firemního informačního systému. Všemi těmito kroky chceme posílit naši snahu reálně a prakticky pomoci lékárnám v realizaci úspěšného lékárenského managementu, řízení sortimentu a orientaci na pacienta a jeho potřeby. Díky koncepci e-farmacie a inovativnímu modelu distribučních center s navázáním na e-shop a výrobu magistraliter budeme pomáhat lékárnám lépe porozumět jejich cílové skupině zákazníků," dodává PharmDr. Michal Krejsta, MBA výkonný ředitel/ jednatel ViaPharma, s.r.o.. Co nový název a logo ViaPharma vyjadřuje a z čeho se skládá? Název je založen na kombinaci dvou latinských (italských) slov resp. jejich zkrácených verzí. Jedná se o slovo cesta nebo prostřednictvím) či Via (být přepravován). Toto slovo přímo evokuje stabilní, léty prověřenou, pohodlnou a bezpečnou spolupráci a komunikaci. Již v období Římské říše (Via Appia, Via Latina, Via Flaminia) symbolizovaly tyto cesty spojení centra říše s okrajovějšími částmi a umožňovaly rychlé, spolehlivé spojení a pohyb zboží. Slovo Via se kombinuje se slovem Pharma. Toto slovo má původ v latinském Pharmacon (lék nebo léčebný přípravek) či Pharmacia (latinsky příprava léků, léčiv). ViaPharma je tedy kombinací těchto dvou slov vyjadřujících společně velmi silný výraz „Cesta léku“ nebo „Cesta ke zdraví“, který značí cestu léku od jeho výrobce až k pacientovi, což dobře podporuje zvolený claim „Přivážíme zdraví“ (Delivering Health).


Jaké základní poselství a hodnoty ViaPharma přináší? Logotyp díky svým barvám a tvarové dynamice, tvoří jasnou identifikaci zdravě sebevědomé firmy. Zkosené dotahy písmene A dodávají původně hlavně solidnímu písmu akcent pohybu a elánu. Modrá barva pak symbolizuje stabilitu a solidní přístup k zákazníkovi i dodavatelům. Řada kosodélníků sestavená do naznačeného karuselu zvýrazňuje pohyb zboží od distributora směrem k odběratelům.

tz

 

 

Ilustrační foto, zdroj: ViaPharma

 
  • tisk
  • předplatit si