Číslo 5 / 2016
O Registru v novém „kabátě“ a nejen o něm
Jaro letošního roku je ve znamení velké změny nejen pro zaměstnance Registru zdravotnických pracovníků v Národním centru ošetřovatelství a nelékařských oborů v Brně (NCO NZO), pracovníky oddělení uznávání kvalifikací a registru – ONP/2 odboru ošetřovatelství a nelékařských povolání MZ ČR, ale i pro samotné nelékařské zdravotnické pracovníky.
Po jedenácti letech existence dochází k přechodu k modernějšímu, uživatelsky přívětivějšímu softwaru. Nový software umožní komfortnější zpracování žádostí a umožní sledování žádosti o vydání nebo prodloužení platnosti osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu v jejich správních lhůtách.
Tvorba nového softwaru byla realizována v rámci projektu Navazující agendové registry Ministerstva zdravotnictví, reg. číslo projektu: CZ.1.06/1.1.00/17.09399. Projekt byl spolufinancován z prostředků ERDF prostřednictvím Integrovaného operačního programu a státního rozpočtu ČR.
A jaké výhody přináší nový software především pro žadatele o vydání nebo prodloužení platnosti osvědčení k výkonu zdravotnického povolání bez odborného dohledu?
- Nový on-line náhled (veřejná část), který je v nové grafické úpravě a nabízí přehlednější informace o specializované způsobilosti a zvláštní odborné způsobilosti.
- Elektronické šablony žádostí, které budou spuštěny na začátku měsíce května 2016.
- Algoritmus pro určení 60denní lhůty pro možnost podat žádost o prodloužení. Tuto novinku ocení především ti žadatelé, kteří se zcela neorientují v určené lhůtě; nový software je navede na podání správné žádosti.
V měsíci květnu bude s elektronickými žádostmi uveřejněn i průvodce k jejich vyplňování.
Chybně vyplněných žádostí přibývá
A teď k samotnému řízení. Předpoklad pro letošní rok je 20 700 přijatých žádostí. K 31. březnu 2016 bylo vyřízeno celkem 7 268 žádostí o vydání osvědčení a prodloužení. Správní řízení u chybně vyplněných žádostí činí 3 164. Přestože webové stránky Registru zdravotnických pracovníků obsahují veškeré informace k vyplňování, stále se nám zvyšuje počet žádostí, které spadají do správního řízení a jsou překážkou pro získání osvědčení. Jaké jsou tedy nejčastější chyby:
- Chybí kolek nebo jeho spodní část, nebo je nalepen kolek chybné hodnoty.
- Nevyplněný soupis vzdělávacích aktivit.
- Nedoložení kopie potvrzení o účasti na CŽV.
- Žádost je nepodepsaná.
- Doklady o odborné způsobilosti nejsou ověřené nebo jsou neúplné.
Velmi důležité je proto upozornění: Účelové podávání nové žádosti o další prodloužení platnosti osvědčení na podkladě předchozích dokladů (které se již staly podklady pro rozhodnutí o vydání nebo prodloužení platnosti osvědčení) je obcházením platného zákona!!!
Co říci závěrem? Z důvodu velkého počtu zpracovávaných žádostí a přechodu na nový software Registru zaznamenáváme zvýšený nápor na telefonickou informační linku Registru. Omlouváme se proto za potíže při spojení a doporučujeme vám směřovat dotazy na e-mailovou adresu infolinka@nconzo.cz, kde vám do pěti pracovních dnů rádi odpovíme.
PhDr. Michaela Hofštetrová Knotková, NCO NZO Brno
Další články v tomto čísle
- Když není práce protkaná láskou, je zbytečná (Matka Tereza)
- Trendy ovlivňující práci sester a změny, které přinášejí sestrám – manažerkám
- Nerovnoměrné rozvržení pracovní doby a práce ve státní svátek
- Tajemství doktora Freuda
- Týmová supervize
- WC pocket revue
- Jak si zlepšit paměť a koncentraci
- Vliv implantace trvalého kardiostimulátoru na život klienta
- Informační systém mezi COS a oddělením CS v Nemocnici Milosrdných bratří v Brně
- Výskyt malnutrície u hospitalizovaných seniorov