Florence podporuje  
Zpět na detail čísla

Číslo 12 / 2016

Vrátit ženám sebedůvěru je krásný pocit

Datum: 12. 12. 2016
Autor: Bc. Magda Hettnerová

Snaha pomoci nemocné kamarádce stála na počátku projektu Martiny Reimerové, majitelky kadeřnického studia Ludwig v Praze 10. Během necelých dvou let se jí podařilo vybudovat v české metropoli zcela ojedinělé a unikátní studio nabízející komplexní služby ženám s onkologickým onemocněním. V příjemném prostředí si tu mohou ženy vybrat a vyzkoušet nejen paruky, šátky či turbany, ale i celou řadu epitéz a oblečení pro epitézu uzpůsobené. Součástí Studia jsou i zkušební kabiny, takže vše probíhá v soukromí a diskrétně.

Jak vás napadlo začít prodávat paruky a epitézy?

Moje kamarádka onemocněla rakovinou prsu a já jsem s ní prakticky procházela vším tím kolotočem shánění paruky, epitézy a podobně. A když jsem viděla, jakým způsobem to u nás funguje, že epitézy se kupují ve zdravotnických potřebách, kde si vystojíte frontu a před vámi si kupují lidé vložky do bot a za vámi ortézu a vy chcete epitézu, u které sice máte od lékaře napsané nějaké číslo, ale to vám také nemusí sedět, a nemáte si ji ani kde vyzkoušet, napadlo mě, že bych to mohla změnit.

 

Jak?

Studio Ludwig funguje na trhu již od roku 1996, nabízí mj. kadeřnické služby, a tak jsem v dubnu loňského roku přidala do nabídky i prodej paruk. V suterénu našeho studia jsme vybudovaly prodejnu se zázemím, kde si mohou ženy nejen paruky vyzkoušet, ale kde jim, pokud si to přejí, naše kadeřnice v soukromí také oholí zbylé vlasy a paruku jim upraví přesně na míru podle jejich přání. Ženy k nám chodí často v doprovodu svých partnerů nebo dětí a i pro ně je tu prostor, kde mohou počkat, pokud je už vybírání nebaví. Velkou výhodou, kterou považujeme za zásadní a kterou chceme našim zákaznicím poskytnout, je to, že na ně nikdo nespěchá. Naše prodavačka Sára má s onkologickým onemocněním osobní zkušenost, je milá a vstřícná a umí ženám poradit, takže dnes už se nám stává, že se za ní ženy zastavují i jen tak na kus řeči, když jdou třeba zrovna okolo nebo když se vracejí z vyšetření v nemocnici. V prodejně tak mají dostatek času nejen na výběr správné paruky, ale i na popovídání si, což řada z nich vítá. Jak už jsem říkala, naše prodejna se nachází v suterénu pod kadeřnictvím, takže tu nejsou žádné výlohy ani sem nechodí jiné zákaznice, takže ženy tu mají klid a soukromí a to je pro ně, podle mého názoru, společně s komplexností našich služeb, obrovské plus.

 

Paruky i sami vyrábíte?

Ne. Paruky, které nabízíme, jsou od německé firmy a jsou buď z pravých nebo umělých vlasů.

 

Které jsou nejžádanější?

My osobně preferujeme a ženám doporučujeme paruky z umělých vlasů. Jednak jsou levnější než ty z pravých vlasů, ale především mají obrovskou výhodu co se týče údržby. Když řekneme umělé vlasy, představí si mnoho z nás chemlon nebo nějakou jinou nepříjemnou látku, ale tato moderní umělá vlákna jsou k nerozeznání od pravých vlasů a to jak barevně, střihem, tak především na dotyk. Paruky, které nabízíme my, jsou prakticky k nerozeznání od pravých vlasů, když se nasadí na hlavu a vnitřní část paruky (montura) je uzpůsobena tak, že se pod nimi pokožka hlavy nepotí. Vlákno, ze které jsou paruky vyrobeny mají „tvarovou paměť“ tzn. že i po umytí či „vyprání“ se paruka vrátí do původního tvaru. Žena se tak o paruku nemusí nijak výrazně starat, na rozdíl od paruk z pravých vlasů, které se musí po každém umytí upravit do požadovaného účesu.

Jaký je v nich cenový rozdíl?

Výrazný. Zatímco paruka z pravých vlasů s krátkým střihem může stát kolem deseti až dvanácti tisíc korun, stejná paruka z umělého vlákna přijde na čtyři tisíce korun. Pacientky navíc dostávají poukaz v hodnotě tisíc korun od zdravotních pojišťoven, které přijímáme. Některé pojišťovny poskytují v rámci svých služeb příspěvky i vyšší, jako např. Oborová zdravotní pojišťovny, a to v hodnotě tři tisíce korun. I o těchto výhodách naše zákaznice informujeme, protože ne všechny vědí, na co všechno mají nárok.

 

Máte tedy smlouvu se zdravotními pojišťovnami?

Ano. Máme smlouvu už téměř se všemi zdravotními pojišťovnami, takže u nás zákaznice mohou uplatňovat poukazy nejen na paruky, ale i na epitézy.

 

Kupují si zákaznice i více paruk?

Ano, i to se stává. A to i přesto, že u onkologických pacientek vlasy časem dorostou, takže paruka je jen přechodná záležitost. Možná je to zvláštní, ale ženy si, když už se rozhodnou pro paruku, vybírají zpravidla stejnou barvu a střih vlasů, jaké měly před tím, než jim vlasy vypadaly. Nechtějí totiž, aby jejich okolí poznalo, že jsou nemocné a že o vlasy přišly. Ale i tady se přístup liší individuálně.

 

Vy však nenabízíte jen paruky.

Ano, nabízíme i celou řadu šátků, turbanů a čepic. Jsou vyrobeny tak, aby nejen zakrývaly celou hlavu, ale i nahradily objem – jsou nařasené, mají ozdobné aplikace, že po nasazení na hlavu to vypadá velice přirozeně. Málokdo si totiž uvědomí, že hlava bez vlasů je objemově menší.

Nabídka epitéz je velice široká. Se silikonovými samolepícími epitézami je dokonce možné plavat, cvičit a podobně
fota: Studio Ludwig

Co si ženy kupují víc – paruky nebo šátky?

Podle toho co vidíme u nás, je výběr velice individuální a záleží na každé ženě, na jejím životním stylu, temperamentu a přístupu. Některé ženy kupují více šátky, jiné se cítí lépe v čepicích nebo turbanech. Některé pacientky se nebojí ani chodit bez přikrývky hlavy.

 

Jak jsou zákaznice spokojeny se službami, které nabízíte?

Z jejich pozitivních reakcí si myslím, že jsou spokojené moc. A to mi přináší pocit uspokojení, že naše práce dává smysl. Je krásné sledovat ty proměny. Měly jsme tu například zákaznici, která přišla s manželem. Vlasy už měla prořídlé, oba dva byli smutní, dívali se do země a klopili hlavy. Paní jsme se ujaly, nechaly jsme jí vyzkoušet si několik paruk, naše kadeřnice jí oholila zbylé vlasy, paruku upravila podle jejího přání a když odcházeli, oba dva se usmívali a bylo vidět, jak moc to paní pomohlo a dodalo sebedůvěru.

 

Kromě paruk však prodáváte i epitézy.

Ano, ty nabízíme od letošního května. Spolupracujeme se známou německou firmou, která se na epitézy specializuje a nabídka je velice široká – od pooperačních epitéz, které jsou vyrobené z bavlny a nosí se hned po operaci až po silikonové samolepící epitézy nebo epitézy, s nimiž je možné plavat, cvičit a podobně. Kromě toho prodáváme i spodní prádlo, které je určeno na běžné nošení i romantické příležitosti, dále elegantní noční košilky. Veškeré oblečení i spodní prádlo má vždy všitou kapsu, do které se epitéza umístí. Kromě toho záleží také na tom, zda žena prodělala úplné odstranění prsu nebo jen jeho části. I tady jsme schopné zákaznicím poradit. Epitézu je třeba si vyzkoušet osobně, náš personál je k tomu speciálně vyškolen a schopen poradit velikost i tvar.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Protože jsme tyto služby spustily teprve nedávno, je naší snahou, aby se o nás dozvědělo co nejvíce pacientů a zdravotníků. Spolupracujeme s onkologickým a hematologickým oddělením ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady v Praze, kde jsme měly už dvě prezentace. Rády bychom podobným způsobem navázaly spolupráci i s dalšími pražskými nemocnicemi, protože bychom byly rády, aby lékaři a sestřičky věděli, že tady něco takového existuje a mohli to svým pacientkám doporučovat. Je nám jasné, že lékaři ani sestry nemají čas sledovat ještě co je nového v oblasti zdravotnických pomůcek pro onkologické pacienty, protože ti sledují nejnovější trendy v léčbě, ale od toho jsme tady my a rády bychom jim své znalosti předaly. Kromě toho bychom rády kontaktovaly a oslovily různá sdružení a organizace sdružující pacienty s onkologickým onemocněním s nabídkou spolupráce. Také plánujeme organizovat víkendové semináře, na kterých by se pacientky  dozvěděly nejen, jaké jsou novinky v oblasti zdravotnických pomůcek, ale i na co všechno mají nárok a třeba si i zacvičily nebo jen užily příjemné odpoledne. Spustily jsme nové webové stránky www.studioludwig.cz a doufáme, že se o nás dozvědí i další pacientky. Nápadů tedy máme spoustu, teď jen ještě najít na ně na všechny čas je zrealizovat. Ale věřím, že se nám to podaří.

Magda Hettnerová, redakce Florence


Co je Studio Ludwig

Studio Ludwig funguje v Minské ulici číslo 9 v Praze 10 Vršovicích už od roku 1996. Jeho majitelka Martina Reimerová v něm kromě kadeřnictví vybudovala i kosmetiku a manikúru. Když před dvěma lety její kamarádka onemocněla rakovinou prsu, rozhodla se využít možnosti svého studia a rozšířit jeho služby tak, aby mohlo poskytovat komplexní služby onkologicky nemocným pacientkám. Před rokem v něm zřídila prodejnu paruk a v květnu letošního roku rozšířila svůj sortiment i o prodej zdravotnických pomůcek. Spolu se svou kolegyní Lenkou Miou Lukáčovou se snaží o navázání spolupráce s nemocnicemi a organizacemi, aby se o jejich službách dozvědělo co nejvíce onkologicky nemocných pacientek. Více o službách Studia Ludwig naleznou zájemci na webových stránkách www.studioludwig.cz.

 
  • tisk
  • předplatit si